HANDTEKENINGENACTIE Plein 1953

Er zijn nogal wat tegenslagen geweest bij het opkrikken van Plein 1953. Om maar met het opknappen van de gevels te beginnen. De handtekeningenactie van de BOP heeft de tongen weer flink los gemaakt. Een ander punt is de verwikkelingen rond de Wijk Ontwikkelings Maatschappij en de Plein Ontwikkelings Maatschappij. Maar het grootste probleem ligt in de financiering. De vergunningen zijn al een tijdje rond. De POM krijgt de financiering echter helemaal niet rond, waardoor steeds zaken uitgesteld moeten worden. Ook een probleem is dat niet alle panden van één eigenaar zijn en er geen huurverhoging gevraagd mag worden, als er met gelden van de WOM geïnvesteerd wordt. Er is momenteel één eigenaar die wel een huurverhoging wil, de onderhandelingen daarover zijn nog gaande. Verder is iedereen het erover eens dat er heel snel begonnen moet worden en het plein weer het centrum van gezelligheid moet zijn. De BOP zegt: “We blijven wel een beroep op u doen door te vragen de politiek te benaderen en ons te steunen door steeds maar weer lastige vragen te stellen. Wordt vervolgd, daar kunt u van op aan”.