Hè hè eindelijk!

Ruim een jaar geleden kwamen een aantal moeders in de Herkingenstraat in actie voor een vervanging van de speeltoestellen op het pleintje op de hoek van de Melissantstraat en de Herkingenstraat. En eindelijk komen ze er nu.
Ze hadden het eigenlijk al een beetje opgegeven. Vorig jaar kwamen ze in actie en benaderden Ilona Otter, de beheercoördinator. Die zette het hoog op de prioriten lijst. Ze wist dat de mensen die speeltoestellen in het verlengde van de Melissantstraat heel graag vervangen zagen door een gewone speelplek, waar hun jonge kinderen ook mee zouden kunnen spelen. Wat er stond zag er heel futuristisch uit, maar vooral kleine kinderen konden er helemaal niks mee.

Dus werd er een gesprek georganiseerd op straat en een fotootje gemaakt. Dat is terug te zien op dit bericht dat eerder verscheen op deze site.

Op 3 juli 2011 werd er een speciaal college voor de kinderen en hun ouders aan gewijd om de juiste toestellen te kiezen. Ook dat is terug te zien op de deze site. Via dit bericht.

Even zag het er nog naar uit dat het allemaal vergeefse moeite was geweest. Eén van de bezuinigingen bij de deelgemeente terft de speelvoorzieningen in de wijken. In het dagelijks bestuur had men al een streep gezet door het aanbrengen van de nieuwe speeltoestellen op deze plek.

Ilona Otter verzette zich met succes tegen die bezuiniging en kreeg alsnog voor elkaar dat ze er toch zouden komen.

Maar ja ook dan duurt het toch een hele tijd voordat de plannen ook echt uitgevoerd worden.

En ja hoor nu anderhalf jaar later wordt er aan de plek gewerkt.