Het gat in het wegdek in de Stellendamstraat

In de Stellendamstraat zagen de uizetters van de fietspuzzeltocht van 19 juni 2010, Pendrecht Fietst zich FIT!, een knap gevaarlijk gat in het wegdek van de Stellendamstraat.

Er werd een melding naar de gemeente gedaan en reparatie volgde heel snel erna.

Op zijn rondgang door de wijk ontdekte Mario Bosch dat er op dezelfde plek een ernstiger probleem was ontstaan en opnieuw werd de gemeente op de hoogte gesteld. Maar dit keer met de opmerking erbij dat er waarschijnlijk toch iets fundamenteel mis is op die plek.

Zie de bijgaande foto’s van de dagburgemeester van Pendrecht. Altijd alert en altijd bereid om melding te maken van wat hij ziet.

Richard Loeve, de voorman van de wijkonderhoudsploeg van gemeentewerken werf Charlois, schreef opbouwwerker, Rieks Westrik, het volgende mailbericht:

‘Wij zijn met de melding over de Stellendamstraat aan de gang gegaan en na onderzoek bleek de rioolhuisaansluiting kapot te zijn. Ik heb dit doorgegeven aan Ben Dos Santos van Woonstad en zij gaan de aansluiting repareren. Daarna zullen wij het straatwerk herstellen en zou het gat voorlopig niet meer terug moeten keren.’

Binnenkort moet het euvel dus definitief verholpen zijn.