Joke van den Bosch was een maand held in het kader van Goed Bezig

Als het wat oplevert voor de speeltuin, vind ik het allemaal prima’, was de nuchtere reactie van Joke van den Bosch toen ze door bureau Het Stormt benaderd werd om held te worden in het kader van de campagne Pendrecht is Goed Bezig.

En wat gebeurde er allemaal in de maand juni?

Woensdag 1 juli werd er op de Bouwspeeltuin Pendrecht 7 even stilgestaan bij die maand. Een aantal vertegenwoordigers van de deelgemeente, Woonstad Rotterdam (ook hartstikke nieuw, want de naam de Nieuwe Unie is nu echt weg) en mensen uit de wereld van de bewonersorganisatie waren erbij om met Meindert de Jonge en Joke terug te kijken op 1 maand held zijn in Pendrecht.

Portefeuillehouder Ed Goverde wilde graag weten wat er met je gebeurt, als je jezelf ineens in 5 bij 7 meter tegenkomt. Joke vond dat best schrikken. Ze wist dat er een grote poster kwam en dat die gebruikt zou worden voor de campagne Pendrecht is Goed Bezig, maar dit is wel erg groot. Ze blijft er verder nuchter onder, want haar man Aad is bijvoorbeeld niet op de brommer gestapt om even te gaan kijken. Ze wordt wel meer herkend en een mevrouw keek haar een keer aan en maakte wijzend met haar vinger een gebaar ven dat bent u toch op die poster? Ze wil graag de poster van 5 bij 7 hebben. Misschien zien we die nog eens terug bij de woning van Aad en Joke. ‘Ons huis kan er bijna onder!’, aldus Joke.

Het heeft de Bouwspeeltuin Pendrecht 7 veel goodwill bezorgd. Nieuwe contacten en er komen nieuwe spullen om hutten te bouwen. Dus het zit de komende tijd wel goed op de bouwtuin. Een lastig punt blijft het aantrekken van vrijwilligers. De kinderen komen wel spelen, maar hun ouders zijn druk met allerlei zaken om het hoofd boven water te houden. En vrijwilliger zijn op een speeltuin brengt ook de nodigde eisen aan vaardigheden met zich mee. Op de tuin is dat te zien in wat er allemaal gemaakt wordt met de kinderen.

Die kinderen hadden het die woensdagmiddag buiten in het badje prima naar hun zin en lieten zich niet van de wijs brengen. Kinderen zijn op de Bouwspeeltuin altijd Goed Bezig, toch?