Kinderraad Pendrecht op herhaling

Op 23 april vergaderde de kinderraad van Pendrecht in het Theater Zuidplein. Zij werden daarbij geholpen door de deelgemeenteraadsleden en wilden meer activiteiten voor kinderen in de wijk. Het IJspaleis is zo’n activiteit en nu vraagt de Pendrecht Universiteit iets van hen:

“Beste leden van de Kinderraad,

Het is alweer ruim een half jaar geleden dat jullie als Kinderraad de echte raadsvergadering hebben gehouden in het Zuidpleintheater en het bezoek aan het Europees parlement in Brussel.
Jullie zijn inmiddels alweer een half jaar van de basisschool en allemaal naar een andere school. We hopen dat jullie er toch met plezier op terug kijken en nodigen de hele raad uit voor het volgende;
We zijn nu met de voorbereidingen bezig voor het grote Kerstfeest, dit gaan we voor de derde keer vieren.
Dit keer nog gezelliger en leuker voor de kinderen, er staat naast de tent een grote sneeuwglijbaan en nog veel meer “doe dingen” die met sneeuw of ijs te maken hebben.
Tijdens het kerstfeest willen we beginnen met de Pendrecht Universiteit en zouden graag willen dat jullie hierbij aanwezig zijn.
De start hiervan is op 23 december tussen 17.45 en 20.00 uur.
Ik zal in het kort uitleggen wat er allemaal in Pendrecht gaat gebeuren de komende twee weken.

Op 19 december begint het IJspaleis in Pendrecht. Op het Plein 1953 komt vanaf maandag een grote tent met leuke ijs activiteiten erin en er omheen.
Elke dag is er iets te beleven maar op vrijdag de 23e begint het s’middags om 13.00 uur met een open podium programma waarin je zelf mee kunt doen, aan de volgende activiteiten; Karaoken, Playback, dansen, zelf zingen of misschien bespeel je een muziekinstrument. Je mag natuurlijk ook zelf iets bedenken.
Het open podium programma duurt tot 15.30 uur.
Daarna is er circus met optredens van de kinderen met acts waarvoor van te voren geoefend kan worden met twee echte circus artiesten die we daarvoor hebben ingehuurd.
Dit duurt tot 17.00 en om 17.45 uur worden de lampjes van de grootste boom ontstoken door Lionel Martijn en de dag en nieuwe nachtburgemeester.
Je kunt je opgeven in de Middelburgt bij de info balie en als je vragen hebt kun je ze ook daar stellen.

Het zou fijn zijn als alle kinderen van de raad er zijn en ook hun T-shirt dragen, we maken er weer een foto van en schrijven stukjes op de Vitaal Pendrecht site zodat je het later weer eens terug kunt zien.
Tot slot wil ik jullie laten weten dat maandag 19 december om 16.00 uur Minister Pechtold en Dominic Schrijer van de deelgemeente het IJspaleis officieel komen openen. Iedereen is ook hierbij welkom.

Wil je even laten weten of je op de 23e tussen 17.45 en 20.00 uur komt (je ouders, broertjes en zusjes zijn natuurlijk ook welkom).

Groetjes en tot ziens,

Bien Hofman