Koos Dissel spreekt Ostreaflatbewoners moed in

Hier staat Koos aan de sta-tafel met de kerstman er nog op en spreekt kort de verzamelde bewoners toe.

Hij keek even terug op 2005. Dat de huismeester niet meer terugkomt. De bewoners gaan zelf de huismeestertaken op zich nemen. Dat ze dat goed doen, kun je in de hal van de flat al zien. Op een display krijg je alle presentaties van activiteiten van en in de flat te zien. En er hangt een prikbord boordevol informatie. Ook is er een kastje met alle telefoonnummers, die voor bewoners van belang kunnen zijn. Er vindt daardoor een besparing op de woonlasten plaats.
De deuren zijn automatisch gemaakt en gaan als een harmonica dicht. Er loopt een subsidieaanvraag voor een groot televisiescherm, waarop ze straks allemaal de wereldkampioenschappen voetbal bij de Oosterburen kunnen volgen. Koos dacht ook aan de dames, want die kunnen via het scherm naar favoriete films en foto’s kijken.
De busreis komt terug op vanwege het grote succes van de tocht naar Gierthoorn. En op 21 januari is er een vergadering waarop bewoners zelf de bestemming bepalen. Alle bewoners sparen zelf voor de reis. Hij deed de beste wensen aan iedereen en riep op elkaar te blijven groeten en recht in de ogen te blijven kijken. Hij vergat niet de dames van het buffet te bedanken voor hun inzet en was erg trots op alle vrijwillige medewerking die de bewonerscommissie krijgt.
Op 28 januari heeft de commissie haar jaarvergadering en dan kan iedereen vanaf 19:00 uur al terecht in de ruimte. De vergadering begint klokslag 19:30 uur.