Leuke ontmoeting

Gerard Smulders riep na afloop uit: “Jij zat toch op mijn tmmerclub!” En jawel Ton bleek op die club gezeten te hebben. Het moet in het Buurthuis Pendrecht geweest zijn. Dat buurtjuis werd later de Nevenburgt genoemd. Het stond aan de Schuddebeursstraat nummer 2. Op de plek van het buurthuis staan nu eengezinswoningen.
Gerard is wat veranderd. Lang haar en baard zijn er niet meer. Maar hij is nog altijd even bevlogen. Hij kon het niet nalaten even met Ton door te praten over vroeger en Pendrecht.
Zowel de wethouder als de vertegenwoordiger van Nationale Gezinsraad, Marina Pool, waren vol lof over de oorspronkelijke manier waarop Gerard Smulders leiding gaf aan de zitting van het gezinsparlement. Ook Ton liet zich niet onbetuigd. Hij en zijn vrouw Petra kennen Pendrecht door en door. Ze zijn ermee verknocht aan de wijk, maar steken hun kritiek niet onder stoelen of banken.

Zou Ton dat vroeger van Gerard geleerd hebben?