Na de telefooncellen verdwijnen er nu ook brievenbussen

Twee jaar geleden verdwenen bijna alle telefooncellen uit het Pendrechtse straatbeeld, door de opkomst van de mobiele telefoon waren zij overbodig geworden. Een soortgelijke ontwikkeling, maar dan iets minder rigoureus, gebeurt nu met de brievenbussen: bijna iedereen heeft tegenwoordig e-mail waardoor er minder “echte” brieven worden verstuurd.

In mei j.l. heeft PostNL (de opvolger van TNT Post) de meeste rode brievenbussen al vervangen door oranje exemplaren, het postbedrijf kondigde toen tevens aan dat een aantal bussen zou verdwijnen en deze zouden niet meer worden vervangen. Vorige week is de brievenbus in de Sliedrechtstraat bij de Melissantstraat weggehaald en nu blijken ook de brievenbussen aan de Ossenisseweg (bij de Krabbendijkestraat) en in de Yersekestraat (bij het Biezelingeplein) te zijn verdwenen. Opvallend is dat deze drie brievenbussen alle in het zuidelijke deel van de wijk stonden, mogelijk zijn er ook brievenbussen verwijderd ten noorden van de Slinge.

Foto: ooit stonden hier een telefooncel en een brievenbus (Sliedrechtstraat bij de Melissantstraat).