Oeral Kozakken in de Open Hofkerk

Ze hadden al een aantal keren opgetreden in Pendrecht, maar nog niet in de Open Hofkerk. Ze waren een extra verrassing voor Bien Hofman, maar niet alleen voor haar …..
Er waren al twee kerst- en één paasconcert met het Oeral Kozakkenkoor en het ensemble Uzory geweest in de Sint Bavokerk.

In de Open Hofkerk waren ze nog niet geweest.

Ze gaven een speciaal concert ter ere van Bien, die heel erg gesteld is op hun muziek. Daarin staat Bien niet alleen.

Gregor Bak en het koor maakten op veel bezoekers grote indruk. Dat is ook niet zo vreemd het koor heeft een lange traditie, die teruggrijpt op het vroegere Rusland en een relatie had met de tsaren.

Onlangs was het koor op de nationale Russische TV te zien. Het nieuws begon met hen en liet zien hoe een Nederlands koor hun muziektraditie in ere heeft weten te houden.