Paasgroetenactie

Paasgroetenactie 2006 – aan de slag ‘Wij gaan niet in de nacht verloren’
Elk jaar sturen gemeenteleden van de PKN een Paasgroet aan gevangenen in binnenland en buitenland. Ook onze wijkgemeente doet mee aan deze actie Wij willen deze gevangenen zo laten weten, dat zij niet vergeten zijn: er wordt aan hen gedacht, er wordt voor hen gebeden.

Waarom sturen wij een paasgroet?
Ieder mens mag de Paasboodschap horen. Daarom sturen we een Paasgroet ter bemoediging aan politieke gevangenen en mensenrechtenorganisaties, maar ook aan gevangenen in Nederland, en Nederlandse gevangenen in het buitenland. Juist deze gevangenen, die terecht veroordeeld kunnen zijn, willen wij laten weten dat zij waardevolle mensen zijn in Christus’ ogen.

Christus verdrijft voor ons dood en duister
‘Christus de Morgenster’, dat is het thema van de nieuwe paaskaarten van dit jaar. Ze zijn gemaakt door gevangenen van de Noordsingel, het Huis van Bewaring te Rotterdam. In het Catechetisch Atelier van het justitiepastoraat maakten zij zeefdrukken rond het thema: ‘Het licht schijnt in de duisternis’. Tijdens het werken spraken zij erover wat in hun eigen leven hoop geeft als alles donker is. Uit de kunstwerken werden vier ‘Morgensterren’ gekozen; deze verwijzen naar Christus de Morgenster, die voor ons dood en duister verdrijft.

Meedoen aan de Paasgroetenactie

Als Protestantse wijkgemeente gaan ook weer meedoen aan de actie op Pendrecht en Heijplaat. De kaarten kosten met postzegel € 1,- per stuk.

In Pendrecht liggen ze in de ontmoetingshal van de Open Hofkerk en op Heijplaat achter in de Julianakerk, een diaken of ouderling zal bij de tafel staan.

Schrijf een persoonlijke Paasgroet op de kaart: een wens of een gebed. Of misschien willen kinderen een tekening of een gedicht maken.

Meer dan een naam is niet nodig!
Onderteken de kaarten aan gevangenen alleen met uw naam en vermeld nergens uw adres of woonplaats.