Persbericht van Thuiszorg Rotterdam

‘Thuis in de buurt’ maakt de zorg zichtbaar
Thuiszorg Rotterdam start thuiszorgcampagne

Onder de titel ‘Thuis in de buurt’ is Thuiszorg Rotterdam een reclamecampagne gestart . Deze vraagt de aandacht voor de nieuwe werkwijze: het bieden van kleinschalige thuiszorg aan al haar cliënten in Rotterdam en Schiedam. De zichtbaarheid van Thuiszorg Rotterdam in de buurt wordt in de campagne benadrukt. Het bekende Rotterdamse fotografenduo Ari Versluis en Ellie Uyttenbroek maakten de foto’s voor deze campagne. De foto’s zijn geschoten in de buurten, met een medewerker en cliënt van Thuiszorg Rotterdam.

Thuis in Charlois
In de deelgemeente Charlois vond de fotoshoot plaats bij winkelcentrum Zuidplein. Daar fotografeerde Ari en Ellie de cliënt en de zorgverlener op authentieke wijze. De opnamen vonden plaats in de openlucht op een karakteristieke wijklocatie. Ter plaatse werd een ‘huiskamer’ opgebouwd met kenmerkende huisraadartikelen van de cliënt. De beelden worden gebruikt voor billboards, abri’s en advertenties.

Buurtteams
Met de campagne wil Thuiszorg Rotterdam de zorg meer zichtbaar maken en tegelijkertijd het werken in buurtteams onder de aandacht brengen. Een buurtteam van twaalf tot vijftien zorgverleners verleent alle zorg die wijkbewoners nodig hebben. Met elkaar plannen ze de zorg en houden contact met de huisarts en andere zorg- en dienstverleners in de buurt.
Het grote voordeel is dat een cliënt met minder zorgverleners te maken krijgt. Door deze kleinschalige thuiszorg wil Thuiszorg Rotterdam de zorg persoonlijker en vertrouwder maken.

Foto 1: De making-of van de fotoshoot, de foto werd dus gemaakt op het Zuidplein en

Foto 2: Het eindresultaat, maakt duidelijk dat de cliënt een bekende Pendrechtenaar is.