Perspresentatie programma Duurzaam

Bij Vitaal Pendrecht kwam de volgende uitnodiging voor de perspresentatie van het collegeprogramma Duurzaam binnen. De presentatie is op woensdag 11 mei van 9:30 tot 11:30 uur in het Drijvend Paviljoen, Rijnhaven.

We nodigen u van harte uit voor de perspresentatie van het programma Duurzaam. Duurzaamheid moet bijdragen aan een prettige, gezonde en veilige leefomgeving, een schoon milieu en een sterke economie. Dat is de kern van de nieuwe Rotterdamse duurzaamheidsplannen van het college van B&W. Tijdens de perspresentatie gaan de wethouders Alexandra van Huffelen (duurzaamheid, binnenstad en buitenruimte), Hamit Karakus (wonen en ruimtelijke ordening) en Jeannette Baljeu (haven, verkeer en vervoer en regionale economie) in op de ambities, kansen en reeds behaalde resultaten.

In het programma Duurzaam staat in 10 opgaven beschreven hoe Rotterdam onder meer binnen het samenwerkingsverband Rotterdam Climate Initiative omgaat met zowel de oorzaken als de gevolgen van de klimaatverandering en welke kansen dit biedt voor een schoon, groen, gezond en economisch sterk Rotterdam. Het unieke van dit programma is dat het tot stand is gekomen in samenwerking met bedrijven, (kennis)instellingen, belangengroeperingen, experts op het gebied van duurzaamheid, burgers en de gemeenteraad.

9.30 uur Ontvangst
10.00 uur Start programma
– presentatie wethouder Van Huffelen
– korte aanvulling wethouder Baljeu