POM tijdens eerste raadstafel

Paul Lohmann is directeur van de POM: de Plein Ontwikkelings Maatschappij. Dit bedrijf heeft inmiddels 60 % van de winkels van PLein 1953 opgekocht en zoekt naar goede en enthousiaste ondernemers om het hart van Pendrecht weer krachtig te laten kloppen.
Paul Lohmann onderstreepte dat er nog een lange weg te gaan is. De vernieuwing van Pendrecht is in volle gang, maar de effecten zullen later duidelijk worden. Er moet ook in het winkelcentrum geherstructureerd worden. De eerste stap is het opkopen van een aantal winkels geweest. Nu komt het aan op de volgende stap, ondernemers moeten er ook geloof in gaan krijgen.
Een tweede gegeven is dat de winkeliersvereniging weer op poten is gezet. Er is een penningmeester, de POM ondersteunt het secretariaat en er is een nieuwe voorzitter. Bram van Bekkum gaat weliswaar naar een ander Albert Heijn filiaal, zijn opvolger zal de leiding van de winkeliersvereniging overnemen. Albert Heijn zet zich dus ook in voor het verbeteren van het winkelgebied.
De POM heeft er alles aan gedaan om verkeerde ondernemers uit de winkels te krijgen, zoals de praktijk die was ontstaan in Pinocchio.
Paul Lohmann staat open voor suggesties van bewoners en maakte nadat raadslid Ronald Tol vragen had gesteld meteen een afspraak met hem.