Roi Beur won prijs op Pendrecht óók MIJN Wijk

Roi Beur of Rachid Belghar was ook op de talkshow van Pendrecht óók MIJN Wijk. Roi Beur rapt in het Arabisch. Maar hij kon ook goed overweg met het spel dat gespeeld werd op 14 april in De Middelburgt.
Reda Souif en Rachid Belghar zijn 2 mc’s (rappers) van begin 20. Zij rappen al geruime tijd en hebben ondertussen al veel ervaring opgedaan in de rapwereld. In activiteitencentrum de Phoenix (kelder Larenkamp) komen zij 1 keer per week samen om met elkaar te rappen. Reda en Rachid zijn van mening dat dit erg weinig is. Na contact met de cultuurscout zijn zij bij SBAW terechtgekomen. Zij gaan hen helpen een stichting op te richten. Er zijn contacten gelegd met Vestia voor een ruimte. Het uiteindelijke doel is om een studio op te zetten waar de jongens jonge rappers kunnen begeleiden en hen tevens de mogelijkheid kunnen bieden om een demo op te nemen. Het is vooral de bedoeling raps te maken met een positieve boodschap.
Op 3 juni wordt er een blockparty (buurtfeest) georganiseerd in de Bijenkorf in de Larenkamp. Daar zullen mc’s en dj’s uit Charlois, maar ook van daarbuiten hun talent laten zien. Reda en Rachid gaven een korte demonstratie van hetgeen daar te verwachten is.
Info: Rachid Belghar, roibeur@hotmail.com of bij het SBAW, info@sbaw.nl, 010 414 17 00