Scoutingactiviteit uitgesteld

Er werd regen verwacht en dat betekent veel blubber aan schoenen en kleding. Ook al gaat het dan om een scoutingactiviteit. Je moet de kat niet op het spek binden, toch?
Je verwacht het eigenlijk na zo’n bijzonder droge en warme periode niet meer, maar toch kan het ook regenen.

En dat is lastig voor activiteiten in de avontuurlijke speeltuin Stellenbos, want de speelplek wordt nat en de blubber gaat mee naar huis. Aan de schoenen, laarzen eventueel en aan de kleding plakt die modder vast en droogt op. Thuisgekomen vind je dan overal de restanten van de speeltuin. En daar zitten ouders niet op te wachten.

Dus toen er ‘regen op komst’ werd gemeld, werd snel besloten niet zaterdag 14 mei te scouten, maar zaterdag 4 juni.

Is er ook meer tijd om nog meer aan de werving te doen.

De groep kinderen, die er zaterdag desondanks de afgelasting, toch speelde, komen zeker terug. Want uiteindelijk viel het met die regen nogal mee!