Servicebericht Woonstad Rotterdam

Beste bewoners,

We leven al sinds maart met het coronavirus. We merken dat het virus nog steeds gevolgen heeft voor de service die we je kunnen bieden. Toch vraagt de situatie soms om flexibiliteit van ons of van jou als bewoner. In deze nieuwsbrief vertellen we je hoe we hiermee om gaan.
 

Afspraak met aannemer voor reparatie of onderhoud

Heb je een afspraak met een van onze aannemers voor een reparatie in je woning? We proberen zoveel mogelijk werkzaamheden door te laten gaan. Afspraken worden alleen verplaatst in de volgende gevallen:

  • De aannemer of onze medewerker is ziek en er kan niemand anders komen. We nemen contact met je op en vragen je om hierna zelf een nieuwe afspraak te maken met de aannemer.
  • Iemand in jouw huishouden is ziek of heeft klachten die passen bij corona. Neem contact met ons op en maak zelf een nieuwe afspraak met de aannemer.

 

Veilig bij je thuis

  • Onze medewerkers en aannemers die bij je thuiskomen, hebben altijd een mondkapje bij zich en zullen deze dragen als je dat wilt.
  • We vragen ook aan jou als bewoner om een mondkapje te dragen als onze medewerker of de aannemer bij je thuis is.
  • Onze medewerkers en aannemers zullen altijd 1,5 meter afstand van je houden. We vragen je hetzelfde te doen bij hen. Geef onze medewerkers en de aannemers de ruimte om hun werk veilig te kunnen doen.
  • Zorg ervoor dat de ruimte voor, tijdens en na de afspraak goed gelucht wordt. Dat doe je door een of meerdere ramen open te zetten.

 

Contact met Woonstad Rotterdam

  • Je kunt reparatieverzoeken, vragen en meldingen op elk moment van de dag aan ons doorgeven via je online account in MijnWoonstad. Heb je nog geen account? Dan kun je deze hier aanmaken.
  • Ook kun je ons bellen van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur op (010) 440 88 00.
  • Komen we er samen aan de telefoon niet uit, dan maken we een afspraak met je bij onze balie op kantoor aan de Rochussenstraat 21. Belangrijk om te weten; je kunt de balie op ons kantoor aan de Rochussenstraat alleen bezoeken als je een afspraak hebt.
  • De balies van onze kantoren op de Prins Alexanderlaan en de Ooltgensplaathof blijven voorlopig nog dicht.

 

Coronavirus: houd je woongebouw prettig, schoon en veilig

Om prettig en veilig met elkaar te leven hebben we hieronder nog een keer onze tips voor jou en je buren onder elkaar gezet.

Geef elkaar de ruimte

  • Blijf niet met veel mensen tegelijk in de hal, portiek of berging staan.
  • Gebruik de lift met maximaal twee personen. Houd 1,5 meter afstand.

Houd het schoon en veilig

  • Wees voorzichtig met het aanraken van bijvoorbeeld deurknoppen en liftknoppen.
  • Denk aan je gezondheid en was je handen wanneer je thuiskomt.
  • Houd 1,5 meter afstand tot onze huismeesters. Ook als je gezond bent.

Denk aan elkaar

  • Wil je een praatje maken met de buren of boodschappen brengen? Houd wel 1,5 meter afstand.
  • Iedereen is veel thuis. Je hoort meer geluiden van de buren dan normaal. Wees aardig voor elkaar en toon begrip. We moeten dit samen doen.

Wil je iets vragen aan de huismeesters? Houd daarbij 1,5 meter afstand of bel ze op hun mobiele telefoonnummer.

 

Meer informatie?

Kijk voor meer informatie op onze website.

We wensen iedereen veel sterkte en gezondheid in deze lastige tijd.

Namens alle medewerkers van Woonstad Rotterdam


Foto: www.archined.nl