Een bericht voor alle Pendrechtenaren

Het was, en is nog steeds, een moeilijke tijd voor velen. Er is al heel veel over gezegd en geschreven, maar hierbij willen wij ook nog even een toelichting geven over de invloed van Corona op onze wijk. Voor Pendrecht betekent de Coronacrisis dat er helaas veel activiteiten voor jong en oud afgelast moesten worden.

Als gevolg van alle veiligheidsmaatregelen hebben we na de zomervakantie slechts een korte doorstart van de taallessen gehad. Helaas moesten we na 5 weken alweer stoppen. Ook zijn er dit jaar geen theatervoorstellingen en miniconcerten. De Rollatorwerkplaats steeds tevens op een zeer laag pitje. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van alle geannuleerde activiteiten.

Ondanks alle tegenslagen hebben toch een aantal bewoners en organisaties de schouders eronder gestoken. Zo is er in de ouderencomplexen een hartverwarmende rozen uitdeelactie geweest om deze ouderen een hart onder de riem te steken. Ook zijn sommige geplande Opzoomeractiviteiten gewoon doorgegaan. Hiernaast werd de muziek ‘voor de deur’ op de Burghsluissingel en Plein 1953 van De Seinpost is erg gewaardeerd.

De In memoriam van Rita Niks-de Lima en voormalig wethouder Henk van der Pols is een eerbetoon aan alle bewoners die het afgelopen jaar zijn overleden. Henk was een bijzondere man die alles over had voor ‘zijn’ wijk en Rita zong de sterren van de hemel op elke activiteit waar ze bij betrokken was.

Voor de speeltuinen was het ook een moeilijk jaar. “Mogen we open of …..” was en veel gestelde vraag en gedachte. Gelukkig voor alle kinderen in de wijk is Neeltje Jans tijdens de zomervakantie 6 weken lang open geweest, met ondersteuning van TOS. De speeltuin is nu ook elke werkdag tussen 10.00 en 17.00 uur telefonisch te bereiken op 06-17423300

Bijzonder is dat in de Hontenissestraat de renovatie doorgegaan is en het er weer prachtig uitziet.

Dit jaar komt In de Kijkerd helaas maar twee keer uit. Dit is in alle voorgaande jaren nog nooit voorgekomen. Mocht u nu dus denken “Ik heb In de Kijkerd niet gehad”, dan klopt dat.