Sportclub Sliedrechtstraat

Dit is het verhaal van Fred Seesing bij de foto:

“In de tijd van 1968 tot 1973 was ik loopjongen bij slager Hennie Bos. Op vrijdagmiddag en zaterdagmorgen bracht ik vlees en vleeswaren naar klanten die bestellingen telefonisch hadden doorgegeven. Op de zaterdagmiddag werd er schoongemaakt.

Door mijn baantje had ik natuurlijk veel contact met de andere winkeliers. Ik waste hun auto’s en bracht folders voor hen rond. Het was een gezellige tijd en de winkeliers hadden genoeg werk. Het waren echte buurtwinkels waar de bewoners hun dagelijkse behoeften konden bevredigen.

Een aantal winkeliers ging elke week voetballen. De andere winkeliers waren vaak uit andere straten of wijken: de Zijpe, Zuidwijk, enz. We reden met fietsen of auto’s naar een voetbalveld en daar werd dan gevoetbald. Af en toe was ik er ook bij. Daar ik een slechte voetballer was mocht ik alleen meedoen als ze niet genoeg spelers bij elkaar konden krijgen.

Op Koninginnedag 1970 of 1971 is de foto ontstaan. Op de verkleding van Hennie Bos kun je nog lezen: Sportclub Sliedrechtstraat. De tegenstander was waarschijnlijk een andere groep van winkeliers.

De andere deelnemers waren andere buurtbewoners maar de namen ben ik echter vergeten.”

Aanvulling van Mario Bosch:
De afgebeelde winkeliers zaten in de Sliedrechtstraat, in de twee blokken tussen de Wagenbergstraat en de Geertruidenbergstraat. De slagerij van Hennie Bos zat op nummer 38.