Stadstoezicht controleert op illegaal beplakken verkiezingsborden

In Pendrecht staat dit bord. Dagburgemeester Mario Bosch fotografeerde het en wees op het onderbord. De boete is niet mis. En kan volgens het bericht van Astrid Gelderblom oplopen tot € 10.000.
Astrid Gelderblom is van Stadstoezicht Rotterdam en zij gaf de teksten voor dit bericht door:

“Stadstoezicht gaat de komende periode controleren op ‘wildplakken’ op verkiezingsborden en zal de illegale plakkers beboeten. In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart zijn in Rotterdam 75 borden neergezet waarop de politieke partijen hun verkiezingsposters kunnen aanbrengen. De afgelopen week is gebleken dat deze borden ook door anderen dan de politieke partijen worden beplakt. Dit is in strijd met de wettelijke voorschriften.
Stadstoezicht houdt inspectierondes langs alle 75 verkiezingsborden. Illegale plakkers die op heterdaad worden betrapt, kunnen een proces-verbaal krijgen. Opdrachtgevers van illegale plak krijgen een zogeheten ‘last onder dwangsom’ opgelegd. De dwangsom is € 100,– per poster, oplopend tot een maximum van € 10.000,– per afzonderlijke plakactie. Als de opdrachtgever na het opleggen van de last onder dwangsom in herhaling vervalt, zal Stadstoezicht de dwangsom innen.”