Start gevelrenovatie winkels Plein 1953

Na de Pendrecht Dis gingen de deelnemers Plein 1953 op, richting Tennis Only. Wethouder Lucas Bolsius werd verwacht om samen met portefeuillehouder Ed Goverde te zorgen voor een spectaculaire start van de renovatie van de gevels van de winkels rondom Plein 1953.

Paul Lohmann, directeur van POM/WOM Vastgoed, presenteerde de ceremonie voor de start van de gevelrenovatie van de winkels rondom Plein 1953. Op woensdagmiddag 21 november.

Beide hoogwaardigheidsbekleders kregen witte uniformen aan. Bolsius gaf aanwijzingen en voor Ed Goverde ging een jongensdroom in vervulling. Hij bestuurde een dragline en stuurde hem regelrecht op de winkelruiten van de bedrijfsruimte, waarachter een paar jaar geleden een bordeel in Pendrecht gevonden werd.

De gevels van de winkels krijgen een facelift, waarmee een deel van de wens van bewoners uit de wijk in vervulling gaat. Het Plein is vernieuwd, maar de winkels zien er nog net zo uit als 50 jaar geleden. Zou een mooi beeld kunnen geven, maar onderhoud is ook ergens jaren terug blijven steken.

Dit blokje winkels is fase 1, de overige winkelblokken worden in later stadium aangepakt.
En ook het plein krijgt meer groen en er is zelfs een podium in de vijver in voorbereiding dat april/mei 2008 opgeleverd moet worden.