Vader en zoon opnieuw in Open Hofkerk

Heel bijzonder is dat Jan van Dijk (als trotse vader) en zijn zoon samen dit concert gaan verzorgen.
Jan van Dijk, met medewerking van zijn zoon David, viool.
Beide musici hebben hun sporen verdiend. Op zeer jonge leeftijd concerteerde David al vaak met zijn vader in de Open Hofkerk. Nu is hij inmiddels afgestudeerd en al enige jaren professioneel violist, het is tijd om weer eens samen te werken. David woont al geruime tijd in München en is daar vast verbonden aan het symfonieorkest van de Beierse Omroep. Zijn opleiding ontving hij van o.a. Lex Korff de Gidts, Victor Liberman en Mark Lubotski aan de conservatoria in Utrecht, Hamburg en Rotterdam. Jan van Dijk is sinds september 1982 organist van de Open Hofkerk en heeft in deze kerk zelf veel geconcerteerd en ook veel concerten georganiseerd. Hij is afgestudeerd aan het Rotterdams Conservatorium en aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hij kreeg zijn eerste aanstelling als organist op 13-jarige leeftijd in Oude-Tonge en was daarna organist te Middelharnis en Zierikzee.