Zondagmiddag muziek in de Open Hofkerk

Zondagmiddag 19 november om 15.00 uur wordt in de Open Hofkerk een bijzonder concert gegeven door de organist van de kerk, Jan van Dijk, met medewerking van zijn zoon David, viool.
Het programma omvat werken voor orgel van Buxtehude (Magnificat), Bach (Preludium en Fuga in b) en Mendelssohn (Sonate 6 over het Gebed des Heren). Een bijzondere vioolsolo is de Suite in G van Joh. Seb. Bach die eigenlijk voor cello gecomponeerd is maar nu op viool wordt gespeeld. Een sonate van Handel en twee mooie romantische stukken van Rheinberger, origineel voor viool en orgel maken het programma compleet.

Kaartjes zijn te koop bij wijkcentrum “De Middelburgt”, Plein 1953 nr. 191. Telefonische reservering via nr. 0180-558937, werkdagen 17.00 tot 19.00 uur.
De toegang is € 5,–. Houders van RotterdamPas en Pas 65 betalen € 2,–, kinderen gratis. Er is pauze met koffie en thee, het concert duurt tot ca. 16.45 uur. Een goede besteding van de zondagmiddag!
De concerten worden gegeven onder verantwoordelijkheid van de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht/Heijplaat. Zij worden mede mogelijk gemaakt door de deelgemeente Charlois en de Nieuwe Unie.

Het volgende concert in deze serie wordt gegeven door 4 muziekstudenten op 21 januari om 15.00 uur.