Vijf nieuwe fitnesstoestellen in Charlois

Op 19 november om 16. 00 uur onthullen voormalig deelraadslid Agnes Morene en deelraadsvoorzitter Ed Goverde vijf nieuwe fitnesstoestellen aan de Pendrechtseweg. U bent van harte uitgenodigd daarbij aanwezig te zijn. Locatie: Pendrechtseweg hoek Oldegaarde.
Deze toestellen staan in de buitenlucht en zijn gratis te gebruiken. De toestellen zijn een aanvulling op de fitnessapparatuur in de buitenlucht aan het Verschoorplein in de Tarwewijk en Sportplaza Zuiderpark, die ook gratis te gebruiken zijn. Op de toestellen kunnen sporters en niet-sporters op elk gewenst moment in beweging komen. Zonder begeleiding kunnen zij werken aan een betere
conditie en versterking van bijna alle spiergroepen. Om ervoor te zorgen dat zij de toestellen op de goede manier gebruiken en om blessures te voorkomen, is er bij elk toestel een bordje met de gebruiksaanwijzing geplaatst.

Apparatuur

Het plaatsen van fitnesstoestellen in de buitenlucht in Charlois is een initiatief van de deelraad. In 2010 zijn de eerste acht toestellen op het Sportplaza geplaatst. Daarna volgden de toestellen aan het Verschoorplein. De toestellen worden goed gebruikt. Mevrouw Agnes Morene voormalig deelraadslid, heeft zich hard gemaakt voor de vijf nieuwe toestellen aan de Pendrechtseweg. Daar staan nu een rowfit (roeimachine), crossfit (crosstrainer), legwave, legpush en stepper.

15.50 uur Inloop met koek-en-zopie

16.00 uur Onthulling door Ed Goverde en Agnes Morene

1615 uur gebruik apparatuur

16.30 uur einde

Het berichtje stond overigens ook al in de plaatselijke pers.

Agnes Morene (op de foto) kan terugzien op een succesvol initiatief.