Wonen er aan de noordkant van de A 15 geen mensen?

Fractie PvdA Charlois teleurgesteld over A15

De fractie van de PvdA Charlois is teleurgesteld over het achterwege blijven van maatregelen door Rijkswaterstaat bij de verbreding van de A15.

Door de verbreding van de A15, die binnenkort wordt uitgevoerd tussen Europoort en het Vaanplein, ontstaat nog meer geluidsoverlast en overlast door fijnstof in de zuidelijke wijken Pendrecht en Zuidwijk van Charlois. Aan de zuidzijde van de A15 komt een zeer hoge geluidswal om de Vinex-locatie Carnisselande te beschermen, terwijl aan de noordzijde helemaal niets wordt gedaan voor de genoemde wijken van Charlois.

Er komt op aandringen van de PvdA een extra hoorzitting voor de bewoners van deze wijken van de deelgemeente Charlois. In eerste aanleg vond Rijkswaterstaat dat niet nodig en beperkte zich tot een hoorzitting voor de bewoners van Barendrecht.

(Ze dachten zeker dat er aan de noorkant alleen maar een molen stond? En die molen heet ook nog de Pendrechtse Molen.)

Voor meer informatie: Marco van Dijck, deelraadslid Charlois 06-51541100