Zoekboek van Pendrecht Zet Door ziet licht

“Al bijna een half jaar werken we aan het uitvoeringsprogramma ‘Pendrecht Zet Door’ dat de deelgemeente afgelopen december vaststelde” dat valt er te lezen op de eerste bladzijde van het zoekboek 2005 van Pendrecht Zet Door.

“Wat is ‘Pendrecht Zet Door’ ook alweer?”, vervolgt Duco de Bruijn de gebiedsmanager voor dit uitvoeringsprogramma. Dat staat voor een groot aantal activiteiten, dat dit jaar en komende jaren in Pendrecht worden uitgevoerd. Het gaat om activiteiten op het gebied van bouwen en wonen, buitenruimte, veiligheid, economie en het sociale terrein. ‘Pendrecht Zet Door’ is een klein team van acht mensen. Onder aanvoering van de gebiedsmanager zorgt dat team dat die activiteiten ook echt uitgevoerd worden. ‘Pendrecht Zet Door’ is ook een projectbureau. Dat is te vinden op Plein 1953 nummer 65.
Pendrecht is een wijk in verandering en vooral in Pendrecht-Zuid staat veel te gebeuren. Door de herstructurering zal het imago van de wijk veranderen. De deelgemeente wil dat de tuinstad van weleer zijn oude glorie terug krijgt. “Om dat voor elkaar te krijgen, werken we de komende jaren stug door aan ‘Pendrecht Zet Door'”, aldus Duco de Bruijn.