Zondagmiddagmuziek in Open Hofkerk met Codarts studenten

Zondagmiddagmuziek in de Open Hof Kerk op 7 juni wordt verzorgd door muziekstudenten van Codarts, het Rotterdams Conservatorium: Lara Schaffner, orgel, Jan Hoegee, orgel, Wim Does, orgel en Susanna Veerman, sopraan.
De aanvang is om 15.00 uur, einde 16.45 uur
Toegang € 5,–; pashouders € 3,–; kinderen gratis
Zondagmiddagmuziek in de Open Hof Kerk op 7 juni
De eerstvolgende zondagmiddagmuziek wordt verzorgd door muziekstudenten van Codarts, het Rotterdams Conservatorium:

Lara Schaffner, orgel
Jan Hoegee, orgel
Wim Does, orgel
Susanna Veerman, sopraan

Zij voeren composities uit van Sweelinck, Buxtehude, Böhm, J.S. Bach, Mendelssohn, Vierne, Franck, Langlais en Planyavski

De aanvang is om 15.00 uur, einde 16.45 uur
Toegang € 5,–; pashouders € 3,–; kinderen gratis

In de pauze zijn consumpties verkrijgbaar. De Open Hof Kerk Pendrecht staat op de hoek van Middelharnisstraat 153 en Sliedrechtstraat 55, ca. 5 minuten lopen vanaf metrostation Slinge.

De concerten worden mede mogelijk gemaakt door de Deelgemeente Charlois, door Woonstad Rotterdam en door de kerkenraad van de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht-Heijplaat

Over de musici:

Lara Schaffner werd in 1981 in Schaffhausen (Zwitserland) geboren. Na haar pianostudie aan de ‘Musikhochschule’ Luzern begon zij in 2005 met een orgelstudie bij Monika Henking die zij in 2008 afsloot met het concertdiploma (met onderscheiding).
Op dit moment zet zij haar studie voort met een masteropleiding aan het Rotterdams Conservatorium bij Ben van Oosten met zwaartepunt Franse symfonische orgelmuziek.
Verschillende masterclasses bij o.a. Michel Bouvard en Olivier Latry gaven haar belangrijke impulsen.
Lara Schaffner was in 2006 en 2007 prijswinnaar van de nationale studieprijs van het “Migros-Kulturprozent”en ontving in 2008 de ‘Edwin-Fischer-Gedenkpreis’ voor haar eindexamen orgel.

Jan Hoegee is natuurkundige en werkzaam bij TNO als manager. Privé lessen bij Ruud Huijbregts en Petra Veenswijk motiveerden hem te starten met een hoofdvakstudie.
De basisopleiding is afgerond aan de Schumann Akademie. Hij studeert nu orgel en kerkmuziek aan het Rotterdams Conservatorium bij Aart Bergwerff.

Wim Does studeerde hoofdvak orgel aan het Constantijn Huijgens conservatoruim te Zwolle bij Harm Jansen dat hij met succes afsloot in 1991. Daarna volgde hij aansluitend de studie hafabra-directie bij Gerrit Fokkema (directie) en Henk van Loo Sr. (theorie).
Tevens studeerde hij romantische en laat romantische Franse en Duitse orgelliteratuur bij de bekende organiste Sophie-Véronique Cauchefer – Choplin in de Saint Sulpice te Parijs. Hij was van 1988 tot en met 1999 hoofdorganist van de Nieuwe Kerk te Harderwijk.
Hij concerteerde in de USA, Noorwegen, Zweden en Finland. Momenteel studeert hij voor zijn Master’s Degree bij Ben van Oosten.

Susanna Veerman studeerde aan de beroemde Gnesin Muziekschool in Moskou en behaalde aldaar aan het conservatorium haar koordirectiediploma. In Nederland studeerde zij verder in Amsterdam en Rotterdam bij o.a. Jan Pasveer en Joop Schets. Het diploma uitvoerend musicus orgel behaalde zij bij Ben van Oosten. Zij werkte eerder mee aan de serie zondagmiddagmuziek als organist maar laat nu haar vocale kwaliteit horen begeleid door haar man Wim Does.