Circus in speeltuin Neeltje Jans

30 augustus 2018

De laatste dag van de zomervakantie werd op 26 augustus afgesloten met een heus circus in speeltuin Neeltje Jans. De weergoden waren ons gelukkig gunstig gestemd, want het zonnetje scheen en het is droog gebleven. Een fantastische dag voor ruim 200 – 300 kinderen in de wijk!

Circusdirecteur Freek en zijn dochter Sanne openden het feest. Ze gebruikten hiervoor een hoge hoed en een zweepje, waar vroeger de dierenacts mee werden aangevoerd. Echte dieren op laten treden gaat niet, maar Freek had wel een mooie “piste” gemaakt waar grote knuffels bewonderd konden worden. De grote Winnie de Pooh beer is cadeau gedaan door het dochtertje van Ed, eigenaar van Second Life in de Baarlandhof. Wij danken Tamara voor deze mooie beer!

Volop activiteiten

De activiteiten pasten precies in en rondom de speeltuin. Op het splinter nieuw aangelegde speelterrein naast de speeltuin stond de zweefmolen. Elsa, Minion, clown Kiekeboe en Bumba waren ook van de partij. Kinderen waren dol enthousiast om met hun favoriet op de foto te gaan en er stond dan ook een enorme rij van blije kinderen te wachten. Ook konden kinderen een gave tattoo laten zetten.

Het treintje werd enorm enthousiast ontvangen, door zowel jong als oud. Het treintje reed door de wijk met een heleboel kinderen aan boord. Onder het mom van ‘mijn kind mag niet alleen’, genoten de ouders er ook stiekem heel erg van.

Onze muziekman weet precies wat kinderen en hun ouders leuk vinden. Zijn muzikale begeleiding verhoogde dan ook de al goede sfeer. De suikerspin en popcornmachine draaiden overuren en de tosti’s gingen ook rap over de toonbank.

De 11 jongeren van JOZ, die zo langzamerhand bij de speeltuin horen, hebben heel erg hun best gedaan en stonden precies om 10.00 uur klaar om hun helpende hand te bieden. Aan het eind van de leuke, maar ook lange dag, was er een lekkere maaltijd klaargemaakt door een wijkbewoner die dat altijd met hart en ziel doet.

Zomer eindfeest!

De voorbereidingen voor het volgende feest zijn alweer in volle gang; op 29 september is er een eindfeest van het zomerseizoen. Daarna komt Halloween er alweer aan!

Gezocht voor volgend jaar

Voor volgend jaar zoeken we nog naar een grote giraf om de beestenboel compleet te maken. Heeft  u deze grote knuffel thuis liggen en mogen wij hem gebruiken? Neemt u dan even contact met ons op. We zijn van plan om het volgend jaar nog weer iets groter aan te pakken!

Nieuw bestuurslid

We zijn ontzettend blij dat Esther ons is komen versterken in het bestuur.