Inbraakpreventie bakfiets en Dassenwachters op Plein 1953

Aanstaande woensdag staat de middag in het teken van veiligheid in Pendrecht. Voor de kinderen zijn er leuke activiteiten en volwassenen worden geïnformeerd over veiligheidsmaatregelen die zij kunnen nemen ten behoeve van inbraakpreventie.

Inbraakpreventie bakfiets

De Inbraakpreventie bakfiets is woensdag 23 januari in Pendrecht. Tussen 14.00 uur en 16.00 uur sluit het Team Inbraakvrij aan bij de Dassenwachters en deelt een voorlichter gratis tijdschakelaars en praktische inbraakpreventietips uit op Plein 1953.

Dassenwacht speurtocht

We verzamelen om 13.50 uur op plein 1953. Om 14.00 uur gaan we samen met buurtpreventie op pad in de wijk. Tijdens de speurtocht komen we te weten wat jongerenwerk en stadsbeheer allemaal doen en waar buurtpreventie zoal op let tijdens controlerondes: open ramen? Fietsen die niet op slot staan? Afval naast de vuilnisbak? Ook leren we hoe je meldingen maakt van dingen die niet oké zijn en hoe je nu eigenlijk de “beter-buiten-app” gebruikt. De forensische opsporing van de politie sluit ook aan.

Na afloop van de speurtocht weten alle kinderen hoe goed zij kunnen surveilleren in de wijk en wie nog geen lid van de Dassenwacht is, wordt dan ook officieel benoemd tot Dassenwachter.

Voor meer informatie over deelname aan de Dassenwacht speurtocht verwijzen wij je naar de basisschool van je kind(eren).