Landelijke Bewonersdag LSA in Rotterdam Zuid

Landelijke Bewonersdag

Op zaterdag 21 november wordt de Landelijke Bewonersdag in Rotterdam Zuid gehouden. Iedereen die hart heeft voor zijn wijk, is van harte welkom! Kom mee met de excursies en zie wat actieve bewoners op Zuid doen om hun wijken leuker en leefbaarder te maken. En stem mee op stellingen over de wijkaanpak tijdens het Lagerhuisdebat.

Iedereen doet mee!

Alle bewoners kunnen iets bijdragen aan hun wijk. Jongeren, ouderen, van Nederlandse of van buitenlandse afkomst, georganiseerd in een vereniging of juist niet: iedereen. En voor iedereen is er ook iets te halen in de wijk. Denk aan kennis, contacten, activiteiten en cultuur. Daarom is de titel van de Landelijke Bewonersdag dit jaar: Iedereen doet mee!
Op 21 november gaat het vooral om kennisuitwisseling tussen bewoners. Maar natuurlijk zijn beleidsmakers en professionals ook van harte welkom.

OCHTEND
10.00 uur: Koffie in het Nieuwe Luxor Theater met Karin Bruers en burgemeester Aboutaleb
10.15 uur: Vertrek met bussen naar de wijken (o.a. naar Pendrecht voor het Pendrecht Theater en de Pendrecht Universiteit)
10.30 uur: Volgen van excursie op Zuid, inclusief lunch
13:00 uur: Met de bus naar het Nieuwe Luxor Theater
MIDDAG
13.30 uur: Aankomst Nieuwe Luxor Theater
13.45 uur: Start middagprogramma met muziek, cabaret en kleine informatiemarkt
14.20 uur: Lagerhuisdebat met bewoners, onder leiding van Hadassah de Boer
15.30 uur: Minister Van der Laan en wethouder Schrijer reageren op bewonersvoorstellen
15.45 uur: Knallend eruit op Zuid; feestelijke afsluiting
16.00 uur: Borrel

Op de site van het LSA vindt u binnenkort een lijstje met gemeentes die gratis busvervoer regelen naar de Landelijke Bewonersdag.
Deelname aan de dag is kosteloos, aanmelden is wel verplicht. U bent van harte welkom om de hele dag te komen, maar u kunt er ook voor kiezen om een deel van de dag te komen. Dit kunt u aangeven op het aanmeldformulier.
De Landelijke Bewonersdag 2009 wordt georganiseerd door het LSA in samenwerking met Pact op Zuid, het ministerie voor Wonen Wijken en Integratie, Aedes vereniging van woningcorporaties, de Nederlandse Woonbond en vele bewonersgroepen uit Rotterdam Zuid.

ga voor de aanmelding naar http://lsabewoners.nl/bijeenkomsten/landelijke-bewonersdag

Op die site staat nu al een filmpje van Hoedje van Papier in het Pendrecht Theater met onder andere Aisha en Thea Abma en binnenkort ook ééntje met de Pendrecht Universiteit.