Nieuwjaarsreceptie buurtbemiddeling Charlois

Nog even terug naar wat BUURTBEMIDDELING is.
Stel, u hebt onenigheid met de buren. Het is niet gelukt om met hen te praten of afspraken te maken. Of, misschien kent u de buren nauwelijks en vindt u het moeilijk om een gesprek met hen te beginnen. Soms zijn de spanningen tussen u beiden al zo hoog opgelopen dat u niet meer met elkaar spreekt. Een oplossing lijkt buiten beeld, maar u wilt er toch uitkomen.
De buurtbemiddelaars kunnen u (weer) in gesprek brengen om gezamenlijk naar oplossingen te zoeken. Zij helpen u om afspraken met elkaar te maken die voor u allebei goed werken. Bij elk conflict is het beter dat partijen zelf hun probleem oplossen dan dat een ander een oplossing oplegt. Zo is de kans kleiner dat een probleem zich later weer voordoet.
De buurtbemiddelaars komen uit de bewoners van een deelgemeente en zijn opgeleid om hun werk goed te doen.

Buurtbemiddeling Charlois is bereikbaar op 06 – 465 62 379 of via charlois@buurtbemiddeling.org
Er is een eigen website www.buurtbemiddelingcharlois.nl

In de keet aan de Wevershoekstraat was het die maandagavond een gezellige boel. Alciona en een collega vrijwilliger presenteerden Buurtbemiddeling Charlois. Er zijn twee groepen vrijwilligers in de deelgemeente Charlois, jongeren en ouderen. Op het overzicht van buurtbemiddelaars is te zien dat er in Pendrecht maar 1 naam staat.

Eigenlijk is dat jammer.

Op de receptie kregen 3 bemiddelaars hun certificaat ‘buurtbemiddelaar’uit handen van coördinator Dan de Haan. Dat waren op het ondesrte fotootje van links naar rechts: Annemieke de Jong, Shakuntala Bhagoe en Klaus Kabitzsch.

Misschien leest u dit verslagje en ziet u de foto’s en denkt: “Goh dat is wat voor mij!”

Bel dan buurtbemiddeling op of mail de organisatie.