Plein 1953 gaat echt wat worden!

Stichting Vitaal Pendrecht

Plein 1953 gaat echt wat worden!

Aan tafel kwam ook Duco de Bruijn van Pendrecht Zet Door. Hij maakte bijgevoegd tekeningetje van Plein 1953. In de plattegrond zijn de bakken met palmen en de andere plantenbakken ingetekend. Maar er komt meer. In het water van de vijver aan Plein 1953 komt een podium. Geen erg groot gevaarte, maar toch 8 bij

Read More...

“Daar woonde ik!”, zei Nolly Groenendijk.

“Daar woonde ik”, aldus Nolly Groenendijk. Op het fotootje links wijst ze de plek waar ze begin 2002 voor haar oude woning stond. De deur van die woning en Nolly anno 2002 is te zien op het fotootje rechts. Nu woont ze in de Ostreaflat. Ze verhuisde ongeveer een half jaar nadat de foto rechts

Read More...

Michiel de Ruyter en Pendrecht

Dit jaar wordt de 400-ste geboortedag van de zeeheld Michiel de Ruyter (1607-1676) gevierd. In zijn geboortestad Vlissingen staat nu een standbeeld van hem. Het scheepsvolk noemde hem Bestevaer, wat grootvader betekent. In 1960 wordt in Pendrecht de Bestevaertschool gebouwd. Deze openbare lagere school stond aan de Sliedrechtstraat, tegenover de Dinteloordstraat. Door de latere vergrijzing

Read More...

Kindermiddag voor de kinderen van de Herkingenbuurt

Er komt zaterdag 15 september een springkussen, het spel 4 op een rij, sjoelbakken en nog veel meer. De toegang is gratis en voor iedereen. De kindermiddag is op het terrein tussen de Middelharnisstraat en de Herkingenstraat.. Bij slecht weer wordt het gehouden in de gymnastiekzaal bij de Koppeling. De werkgroep Herkingenbuurt krijgt hulp van

Read More...

Kindermiddag voor de kinderen van de Herkingenbuurt

Zaterdag 15 september 2007 organiseert de werkgroep Herkingenbuurt een kindermiddag op het terrein tussen de Middelharnisstraat en de Herkingenstraat van 14:00 tot 17:00 uur.Er komt zaterdag 15 september een springkussen, het spel 4 op een rij, sjoelbakken en nog veel meer. De toegang is gratis en voor iedereen. De kindermiddag is op het terrein tussen

Read More...

Michiel Brink en de Passage gaan mozaïek aan Middelburgt

“Binnenkort ga ik van start om met cliënten van de passage een mozaïek te maken (onderwerp ‘water’) op een zijmuur van de Middelburcht”, schrijft Michiel Brink opbouwwerker Rieks Westrik. Hij vervolgt: “Zoiets kan niet plaatsvinden zonder overleg met de bewoners vinden wij en dus maakte ik graag een afspraak om het een en ander toe

Read More...

Kerkwervesingel aan het woord.

Op de bovenste foto Hendrik Nome, Saskia de Vries, Erwin van de Burg en Jeannette van Walderveen in de Westerscheldezaal van de Middelburgt, gebogen over de plattegronden van de woningen en zij noteerden de opmerkingen van de bewoners. De flat aan de Kerkwervesingel werd vroeger een beeldbepalend gebouw gevonden. De Parel van de Wijk vonden

Read More...

Dagburgemeester laat balpen graveren

Henk Oosthoek was in zijn werkzame leven actief als graveur. Hij heeft nog apparatuur uit die tijd. Hij heeft die apparatuur zo gemaakt, dat je je naam in een balpen kunt laten graveren. Bij verschillende evenementen kun je hem vinden met iemand als zijn rechterhand. Die collega vraagt wat de klant op de pen wil

Read More...

Officiële heropening inloophuis Het Verhaal

Het Verhaal is opgericht in 1991 door de drie Pendrechtse kerken. Het inloophuis was oorspronkelijk gevestigd in een winkelpand aan de Ossenisseweg. Sinds 1 juni 2005 is Het Verhaal gevestigd in de Sint Bavokerk, ingang via de blauwe deur aan de kant van de Slinge. De ontmoetingsruimte van Het Verhaal in de Sint Bavokerk was

Read More...