Zierikzeebuurt had tweede tuintjesactie in mei

Elly Pesik liet zien dat zij niet alleen in haar eigen buurt meewerkt aan de tuintjesactie. Ook op het pleintje waar Zijpe en Schuddebeursstraat elkaar kruisen hielp zij kinderen met het beschilderen van een bloempot. In die pot werd vervolgens een zonnebloem geplant. Zonnebloemen en Elly hebben weer een andere verbinding. Zij is immers ook actief bij de Zonnebloem, die het leven van mensen die het even tegenzit of eenzaam thuiszitten op te vrolijken, maar daar ging het hier bij deze tuintjesactie niet om. Of, nou ja, eigenlijk wel. Want de tuintjesacties zijn er om de buurtbewoners meer samen te laten werken aan hun eigen tuin.

De werkgroep Zierikzeebuurt liet zich daarbij van een hele goede kant zien. Leden van de groep waren de hele actie aanwezig om te helpen. Iedereen stak de handen uit de mouwen om de buurt op te fleuren.
De heggenschaar ging in de heg en menig tuintje kreeg er een fleurig bloemetje bij. En kinderen gingen met bloempotten en verf aan de slag.

Veel Woonstad Rotterdam medewerkers en ook vrijwilligers van Wilskracht Werkt! maakten er een mooie dag van voor de bewoners uit de buurt die langs kwamen en met een plantje naar huis gingen.

Mooi meegenomen voor Moederdag, toch?