Inloopspreekuur Rechtswinkel Maasstad weer van start

31 augustus 2018

Heeft u hulp of advies nodig bij juridische problemen? Heeft u bijvoorbeeld vragen over incasso’s, de huur, toeslagen of boetes? Vanaf maandag 3 september kunt u hiervoor weer terecht bij het inloopspreekuur van Rechtswinkel Maasstad.

Rechtswinkel Maasstad is er voor iedereen in de wijk Pendrecht en omgeving (Rotterdam) die niet op eigen kosten professionele juridische hulp kan inschakelen, maar dit wel hard nodig heeft. Bent u benieuwd naar uw rechten en/of plichten, maar heeft u geen idee bij wie u kunt aankloppen? Heeft u een ingewikkelde brief ontvangen of bent u het niet eens met een boete, maar weet u niet hoe u dit moet aanpakken? Kom dan langs tijdens het spreekuur, leg aan hen uw situatie voor en zij zullen u kosteloos advies en rechtshulp aanbieden.

Wat is een rechtswinkel?
Een rechtswinkel is een vrijwilligersorganisatie die gratis juridisch advies verstrekt aan personen. De vrijwilligers zijn rechtenstudenten die op deze manier praktijkervaring willen opdoen naast hun studie. Naast de juridische ervaring die wordt opgedaan is de sociale kant van het werk een goede voorbereiding op de beroepspraktijk. Bij een rechtswinkel kan men terecht met allerlei juridische vraagstukken. De mensen die doorgaans naar een rechtswinkel stappen zijn financieel minder draagkrachtig, waarbij de drempel om naar een advocaat te gaan voor hen (te) hoog is. Een rechtswinkel is dan een goed alternatief voor deze cliënten.

Waar moet u zijn?
Elke maandag en donderdag van 18.00 uur tot 20.00 uur bij Vitaal Pendrecht.