16 witte schoolfietsen gestolen

In de Sommelsdijkstraat zijn 16 witte schoolfietsen gestolen.

Afgelopen weekend zijn er vanuit de berging van basisschool Over de Slinge in de Sommelsdijkstraat 16 fietsen gestolen. Het gaat om de witte schoolfietsen die gebruikt worden door de leerlingen.

Twee fietsen met lekke banden bleven achter, daarom zijn ze waarschijnlijk niet in bijvoorbeeld een busje geladen. Dat blijkt ook uit het feit dat er al meerdere meldingen zijn binnengekomen van witte fietsen die onbeheerd in de wijk staan/liggen. De witte fietsen zijn nogal opvallend en daardoor moeilijk bruikbaar voor anderen. Leerlingen uit groep 7 hadden al ergens in de wijk een fiets terug gevonden. Van de diefstal is aangifte gedaan bij de politie.

Witte fietsen
In 2009 werden via de campagne ‘Pendrecht is goed bezig!’ speciale witte fietsen geschonken toen bleek dat de praktijkexamens van de verkeerslessen niet afgenomen konden worden omdat niet alle leerlingen een eigen fiets hadden.

Iets gezien?
Heeft u een witte fiets onbeheerd in de wijk gezien? Laat het even weten via Stichting Vitaal Pendrecht, 010-4809346, zodat deze opgehaald kan worden.