40-jarig jubileum van organist Daan Verschoor

Johan Bos van de Open Hofkerk stuurde bijgaand bericht aan de redactie van Vitaal Pendrecht. U bent van harte uitgenodigd om het jubileum van Daan Verschoor op zaterdag 9 februari mee te maken in de Open Hofkerk.
Mario Bosch, dagburgemeester van Pendrecht, vermeldde de verdere geschiedenis van het kerkorgel van de Christus Triomfatorkerk.
Johan Bos mailde de redactie het volgende:

“De organist van de Open Hof, Daan Verschoor, werd op 9 februari 1968 officieel aangesteld als organist van de Christus Triomfatorkerk in Pendrecht. Op die dag werd ook officieel het orgel (foto) in gebruik genomen.

Het jubileum van Daan mag niet ongemerkt voorbij gaan want 40 jaar is geen kleinigheid. Dit willen we vieren. We doen dit met een speciaal voor Daan gemaakt programma op zaterdag 9 februari 2008 in de Open Hof. Vanaf 14.00 uur is er koffie en thee en om 14.30 uur begint het programma. We sluiten het programma af met een feestelijke receptie. We hopen van harte dat veel mensen Daan en zijn vrouw komen feliciteren.”

Dagburgemeester Mario Bosch beschrijft wat er na de verkoop van de Christus Triomfatorkerk aan de Volle Evangeliegemeente Het Zout der Aarde met het orgel gebeurde.

“In 1997, een jaar na de verkoop van de Triomfatorkerk, is het orgel verkocht aan de Rehoboth United Reformed Church in Hamilton, Canada. Omdat er nog een nieuwe kerk gebouwd moest worden kon het instrument pas in 2002 daar worden geplaatst. Zo heeft een overbodig geworden Pendrechts kerkorgel een goede bestemming gekregen in een ander werelddeel.”