Actief in Pendrecht: project Praktijkbegeleiding

Bezoekadres: Baarlandhof 21 (achter het Servicepunt) in Pendrecht
Telefoonnummer: 010-8920186 en 06-19644033

Beste meneer/mevrouw,

In de wijken Pendrecht en IJsselmonde is het project Praktijkbegeleiding van Bureau Frontlijn actief. Wij helpen gratis mensen die kinderen hebben onder de 4 jaar met allerlei problemen en regelingen. Hierbij kunt u denken aan:

• Regelingen voor schulden
• Hulp bij financiën
• Het huishouden op orde krijgen
• Hulp bij administratie
• Adviezen over opvoeding
• Problemen met de woningbouw
• Voorzieningen aanvragen
• Problemen met andere instanties
• Zoeken naar nieuwe woning
• Zoeken naar een (nieuwe) baan
• Aanmelden bij andere instanties

En nog veel meer zaken. U kunt met elk probleem bij ons aankloppen. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing. Hierbij is het belangrijk dat we alles met u doen en regelen en niet voor u. Op deze manier kunt u het daarna zelf. Ook praten wij niet met andere instanties over u, maar alleen als u erbij bent.

Wij werken als volgt: Eerst komen we bij u langs en proberen aan de hand van een lijst vragen te ontdekken welke problemen er precies zijn. Daarna komen twee van onze medewerkers elke week, of vaker als dat nodig is, bij u op huisbezoek. U gaat samen kijken wat er al gedaan is en wat er nog moet gebeuren.
Als u denkt dat wij u ergens mee kunnen helpen kunt u ons altijd bellen of u kunt langskomen. Als wij u niet verder kunnen helpen weten we vaak waar u wel terecht kunt met uw problemen. Dus ook bij twijfel, gewoon bellen: 06-19644033 (contactpersoon: Suzan Daamen) of het algemene nummer 010-8920186.

Praktijkbegeleiding
Bureau Frontlijn