Afsluiting containers rondom feestdagen

Rondom de feestdagen worden de afvalcontainers weer afgesloten en zijn er gewijzigde ophaaldagen.

In verband met de veiligheid worden eind december de verschillende afvalcontainers weer tijdelijk afgesloten. De gemeente neemt deze maatregelen ieder jaar om schade en brandstichting te voorkomen. De containers zijn dicht vanaf zaterdag 30 december, de prullenbakken op straat vanaf donderdag 28 december. Uiterlijk 2 januari zijn ze allemaal weer geopend. De containers voor plastic en textiel worden tijdelijk weggehaald en zijn uiterlijk het einde van de eerste week van januari weer te gebruiken. Prullenbakken op risicovolle plekken worden eveneens tijdelijk verwijderd.

Gewijzigde dagen ophalen huisvuil en grofvuil
Tussen zaterdag 23 december tot en met zaterdag 6 januari is het niet mogelijk om grofvuil te laten ophalen. Op maandag 25 en dinsdag 26 december en op maandag 1 januari haalt de gemeente geen huisvuil op. Dit wordt verplaatst naar zaterdag 23 en woensdag 27 december en dinsdag 2 januari.

Kerstbomen ophalen
Kerstbomen worden door de gemeente opgehaald. Deze worden vervolgens versnipperd en door Diergaarde Blijdorp als energiebron gebruikt. Kerstbomen mogen vanaf woensdag 27 december tot zaterdag 6 januari naast de vuilcontainer geplaatst worden, met uitzondering van zondag 31 december en maandag 1 januari (dit in verband met de brandveiligheid). De boom mag ook in de gft-container of op de plek waar u normaal gesproken de huiscontainer plaatst.