Afsluiting van de campagne Pendrecht is Goed Bezig

Aan het einde van de middag was de afsluiting van de campagne Pendrecht is goed bezig en dat gebeurde op de plek waar de campagne ruim twee jaar geleden begon: speeltuin Pendrecht 7. De catering werd verzorgd door Eimert Hazenbroek, de bekende poelier die ook held geweest is. Op het terrein stond een grote met slingers versierde partytent en natuurlijk hingen overal de heldenposters.

Het was gezellig druk en de meeste helden waren er, inclusief Shanta Algoe die speciaal uit Amsterdam was gekomen. Daarnaast waren er mensen van de deelgemeente Charlois, Woonstad Rotterdam en Het Stormt, de drie organisaties die de campagne hebben opgezet. Terwijl we aan het eten waren hield Harry Kock, de voorzitter van de heldengroep, een korte toespraak en bedankte iedereen voor zijn of haar inzet. Namens de deelgemeente sprak Alaattin Erdal en Nico Ros deed dat voor Woonstad Rotterdam. Campagneleider Joop Stobbe was de laatste spreker en overhandigde Harry zijn foto op canvas.

Alle helden kregen een tas met daarin o.a. een boekje met de titel 11.307 helden – Hoe de bewoners Pendrecht zélf weer op de kaart zetten, het getal is het aantal inwoners van de wijk. Het grootste deel van het boekje is gewijd aan de 25 helden, bestaande uit de foto zoals die op het billboard heeft gehangen en een stukje tekst dat de helden zelf moesten maken.

Het einde van de campagne betekent binnenkort ook het einde van het billboard maar er komt aanstaande maandag nog één nieuwe foto te hangen. Ik verklap nog geen naam maar het wordt een bekende Rotterdammer die in rang nog hoger is dan de dag- en nachtburgemeester van Pendrecht. De website van de campagne blijft bestaan maar wordt niet meer bijgewerkt. Als herinnering aan de campagne komt er over niet al te lange tijd een mozaïek op de zijkant van de Plus te hangen, de helden hebben ook zelf aan dat mozaïek meegewerkt.

(bron: weblog Mario Bosch)