Arboretum Pendrecht krijgt aanhang

De gemeente trekt zich op allerlei fronten terug als het om de uitvoering van projecten gaat. De afdeling Sport en Recreatie van de gemeente had op verschillende plaatsen binnen de deelgemeente Charlois Educatieve Tuinen. Die tuinen sloten stuk voor stuk de poorten. De Educatieve Tuin Pendrecht aan de Middelharnisstraat 275 ging ook dicht.

Vitaal Pendrecht zocht één van de voormalige projectleiders op in zijn zorgboerderij De Zuidpunt op het meest zuidelijke puntje van de Biesbos. Corstiaan den Boer had goede herinneringen aan Vitaal Pendrecht. Hij werkte enthousiast mee aan het kerstfeest van 2003 en hij kent de tuin aan de Middelharnisstraat net zo goed als zijn zorgboerderij. Hij had een medewerker op die boerderij, Leonie Bonninga, en vroeg haar of zij zich in zou willen zetten voor de tuin in Pendrecht.

Vitaal Pendrecht gaf de tuin een nieuwe naam: Arboretum Pendrecht. En bedacht dat er op de tuin tuintjes voor de schooljeugd zouden kunnen worden aangelegd en dat de Jeu de Boulers en andere gegadigden ook goed gebruik zouden kunnen maken van dat arboretum.

Deze week was er een bijeenkomst van Vitaal Pendrecht met enthousiaste tuiniers, een imker en Leonie. Gesproken werd over de plannen. Ingewikkeld is dat niet. Er is onder de potentiele tuiniers veel kennis over de tuin en ze willen er graag iets moois van maken. Dat er bijen op de tuin komen lijkt hen ook alleen maar goed. En Leonie vertelde enthousiast over de kwaliteiten van Corstiaan. Volgens haar ziet hij in één oogopslag of de aarde goed is om die als tuingrond te gebruiken en weet hij van alles over het tuinieren zelf.

Dat komt dus helemaal goed met dat Arboretum Pendrecht.

Zeker met de kennis dat de financiering van één en ander op het laatste moment nog door de deelgemeente Charlois geregeld is.

Zin een tuintje of belangstelling om mee te werken aan dit bijzondere project. Neem contact op Bien Hofman, 06 12 444 013 of mail haar bienhofman@hotmail.com.