Avond over gebiedscommissie

Op woensdagavond 11 december aanstaande organiseert Stichting LOKAAL in Charlois Zuid een informatieavond over de gebiedscommissie. Deze avond wordt gehouden in de Parochie Onze Lieve Vrouwe van Lourdes aan de Slinge 775 in Pendrecht.

Deelgemeenten houden na de verkiezingen van 19 maart 2014 op te bestaan. In plaats daarvan komen er gebiedscommissies. Deze gaan het stadsbestuur adviseren over allerlei zaken die van belang zijn voor het gebied en betrekken daar bewoners en ondernemers bij. Elke inwoner van 18 jaar of ouder kan in principe lid worden van de gebiedscommissie van zijn of haar gebied. Leden van de gebiedscommissie worden op 19 maart 2014 rechtstreeks gekozen door de Rotterdammers.

Verkiesbaar stellen
Stichting LOKAAL organiseert in heel Rotterdam bijeenkomsten voor mensen die meer willen weten over de gebiedscommissie en die mogelijk interesse hebben zich kandidaat te stellen. Daarbij komen vragen aan bod als: wat zijn de taken van een gebiedscommissie? Hoeveel tijd kost het je als lid bent van een gebiedscommissie? Hoe stel je je verkiesbaar? En kun je echt een verschil maken voor je gebied? Wat speelt er in jouw gebied? Hoe gebruik je het gebiedsplan om die thema’s op de agenda van het stadsbestuur te krijgen? En welke ruimte is er voor bewonersinitiatieven?

Bijeenkomst
De bijeenkomst op woensdag 11 december 2013 start om 19.30 uur (inloop 19.00 uur), einde 22.00 uur en wordt gehouden in de Parochie Onze Lieve Vrouwe van Lourdes, Slinge 775
Informatie & aanmelden: www.lokaal.org

Belangrijke data rond de gebiedscommissies

23 december 2013: uiterste datum voor registratie (politieke) groepering

6 t/m 20 januari 2014: invullen ondersteuningsverklaringen

20 januari 2014 dag van de kandidaatstelling

woensdag 19 maart 2014 Verkiezingsdag

Meer informatie en formulieren vindt u op www.rotterdam.nl/gebiedscommissies.

Vragen? Deze kunt u ook stellen via het centrale servicenummer van de gemeente Rotterdam 14 010.