Bart Klip overleed afgelopen weekend

Bart en Cis Klip woonden jaren aan de Charloisse Lagedijk. Bijna dagelijks te vinden op de Jeu de Boulesbaan van de vereniging aan het eind van de Middelharnisstraat. Nog niet zo lang geleden verhuisden ze naar de Zuiderkroon in Pendrecht. In de hoge flat dichtbij …… en boven de Open Hof Kerk. Cis staat er na het afgelopen weekend alleen voor.
Vandaag bereikte de redactie het bericht dat Bart Klip afgelopen weekend overleden is. Hij en zijn vrouw Cis zijn vanaf het ontstaan van Vitaal Pendrecht betrokken geweest bij deze beweging in de wijk.

Ze woonden niet in de wijk, want hun woning was een voormalige caravan aan de Charloisse Lagedijk. Een eigen huisnummer was er in feite niet. Op het hek stond Charloisse Lagendijk 528 L. Bart had de woning zelf gebouwd. En de L sloeg op links van nummer 528. Ergens onder de vloer moesten nog wielen zijn, maar rijden was er al heel lang niet meer bij. En zeker niet met alles wat erop en omheen gebouwd was.

Ze woonden niet in Pendrecht, dus, maar je kon het echtpaar dagelijks vinden op de Jeu de Boulesbaan aan de Middelharnisstraat 250. “Wij zijn buitenmensen”, zei Cis steeds, vooral als het winter was en er sneeuw lag op de baan. En Bart glimlachte dan. Een man van weinig woorden, maar een vakman. Hij was ooit begonnen als brewer bij een grote zeevaartmaatschappij. Op de Jeu de Boulesbaan was hij ook altijd bezig met zijn handen, terwijl Cis het woord deed.

Het spel dat ze op de baan deden beheerste hij ook als geen ander. In de woning aan de Charloisse Lagedijk hingen foto’s waaraan je kon zien dat je bij een sportief echtpaar was. Na de volleybalvereniging in Mercatuscollege werd het de Jeu de Boulesvereniging Rotterdam ’82. Er hing ook een foto van een zeilboot met hen en je kon hen samen zien op de fiets.

Afgelopen weekend stopte het leven van Bart.
Vitaal Pendrecht leeft mee met Cis.
En wenst haar heel veel sterkte.