Beatrixrun ging dit jaar ook door Pendrecht

De Beatrixrun wordt jaarlijks georganiseerd door de Oranjevereniging Pijnacker en is een tocht die begint en eindigt in Pijnacker. Het is een motortoertocht van 100 zijspanmotoren met in het zijspan een verstandelijk gehandicapte passagier. Het doel van de Beatrixrun is om verstandelijk gehandicapten een leuke dag te bezorgen, honderden vrijwilligers werken hier aan mee.

Vandaag werd de Beatrixrun voor de 29e keer gereden en vanwege het 550 jarig bestaan van Charlois voerde de route door deze deelgemeente en dus ook door Pendrecht. De run startte om 10.30 uur vanaf het Stationsplein in Pijnacker en de geplande aankomsttijd is 16.30 uur. De route was dit jaar 108,5 km lang en halverwege was er een pauzestop in de sporthal Wielewaal.
Rond drie uur werd de Slinge door verkeersregelaars afgezet en reed de karavaan in westelijke richting door Pendrecht. Veel wandelaars bleven even staan want dit zie je toch niet elke dag.

Kijk op de website van de Beatrixrun voor meer informatie, daar staat ook de route die de motoren vandaag hebben gereden.