Bewoners in panels over Dreischorstraat

Alle bewoners van de twee flatgebouwen aan de Dreischorstraat hadden een enquête van de Nieuwe Unie ontvangen. Medewerkers van verschillende afdelingen van de huiseigenaar hadden daarna de enquêtes opgehaald en mensen de vraag gesteld of ze verder wilden praten in panels over de uitkomsten. De toekomst van de flatgebouwen ligt ook in de hand van de huurders. 38 bewoners hadden interesse in zo’n panelbijeenkomst. Op maandag 10 september vond die bijeenkomst plaats in het Pendrecht Theater. Een mooie omgeving om de fantasie de vrije loop te laten. Dat niet alleen, want alle praktische informatie over de woningen kwamen ook op tafel.

Debby Smit, wooncosulente, leidde de bijeenkomst in. Aan drie tafels werd er verder gepraat over de woning zelf, de sociale kant van het wonen in de flats en het complex in zijn geheel. Er waren gespreksleiders en deskundigen aan die tafels. Die wilden alles van de verzamelde bewoners weten. Alle mensen namen deel aan een korte workshop aan iedere tafel. Dat gaf een levendig verloop van het gesprek tussen bewoners en de Nieuwe Unie.

De eerste conclusies zijn dat er nodig iets moet gebeuren aan de flatgebouwen. Daarover zijn bewoners en de woningcorporatie het heel erg met elkaar eens. Of de gebouwen gerenoveerd moeten worden of gesloopt, is nog niet duidelijk. Daarvoor wordt de informatie van de bijeenkomst gebruikt. Natuurlijk worden ook de gegevens, die de Nieuwe Unie al in huis heeft gebruikt. Alles kwam op tafel.

Iedereen is nu erg benieuwd naar de uitslag.