Bewoners Sliedrechtflat maken mozaïeken tijdens kerstborrel

Bewoners van de Sliedrechtflat hebben tijdens een kerstborrel op zaterdag 16 december een aantal mozaïeken gemaakt.

Woonstad Rotterdam bracht het volgende verslag uit van de kerstborrel:

“Op zaterdag 16 december is er een pre-kerstborrel georganiseerd voor de bewoners van de Sliedrechtflat in het Zuiderkroon. Het initiatief kwam vanuit Elisabeth Miguel, medewerker Sociaal Beheer Zuid. Woonstad Rotterdam was aanwezig, samen met TOS en stichting Dock. Van tevoren zijn de bewoners ingelicht door middel van flyers. De eerste bewoners kwamen al binnen en werden ontvangen door Sylvia van Rees (huismeester Pendrecht Zuid) met een lekker kopje koffie en een kerstkoekje. Aangezien de opkomst toch niet helemaal optimaal was, zijn we langs alle deuren gegaan van de bewoners om ze gezellig mee te nemen. Uiteindelijk waren de tafels vol. Er was een kunstenaar aanwezig om de bewoners te begeleiden bij het mozaïeken. De achterliggende gedachte was om alle kunstwerken die de bewoners hebben gemaakt, op te hangen in de flat, zodat er een gezamenlijk stuk in de flat hangt waar de bewoners op terug kunnen kijken. Op deze manier hopen we de cohesie in de flat te bevorderen, aangezien alle aanwezige bewoners eraan mee hebben gewerkt. Iedereen heeft het erg naar zijn zin gehad. Er was dan ook genoeg lekkers, zoals gebakjes, kerstkoekjes en loempia’s. Zelfs collega’s van Woonstad Rotterdam hebben een eigen mozaïek gemaakt en ook de collega’s van TOS en stichting Dock hebben hieraan bijgedragen. Deze zullen snel te zien zijn in de Sliedrechtflat als een geheel kunstwerk. Het was een gezellige bijeenkomst.”

Bron foto’s: Woonstad Rotterdam

(klik op de foto’s om deze in het groot te bekijken)