Bewonerscommissie voor Schouwen Duiveland

Woonconsulent Hendrik Nome van de Nieuwe Unie belegde een bijeenkomst voor bewoners, die betrokken zijn bij de activiteiten in de gemeenschappelijke ruimte en bewoners, die geïnteresseerd zijn in een bewonerscommissie. Door allerlei wisselingen in personeel bij de Nieuwe Unie was zo’n bijeenkomst er nog niet geweest. Plaats van handeling werd Restaurant Zuiderkroon. Daar werden de punten die nodig zijn voor een goede bewonerscommissie en een wenselijk activiteitenprogramma op een rijtje gezet. Er werd ook geïnventariseerd wie er in het bestuur van de bewonerscommissie zitting wilde nemen. Daar bleek veel animo voor.

Na het gepraat werd er samen gedineerd in het restaurant.

Na afloop werd teruggekeken op een zinvolle bijeenkomst. Op de foto’s zijn links de flat Schouwen en rechts de flat Duiveland zichtbaar. De tafel na afloop van het diner is op het middelste fotootje zichtbaar. Die tafel heeft de bewoners dichter bij elkaar gebracht en gaat er vast voor zorgen dat er een sprankelende bewonerscommissie komt.