Bewonersorganisaties op galgenmaal met de deelgemeente

Op Wielewaal en Zuidwijk na waren alle wijken vertegenwoordigd bij Tante Sjaar aan de Mezenhof. Jaarlijks is er een informeel samenzijn tussen de bewonersorganisaties en de deelgemeente.

Van de deelgemeente namen Theo Coskun, Michel de Baan, Marjolein Jongh, Rob Luca, Joop van der Hor en de nieuwe beleidsmedewerker deel en. Voor Heijplaat, Tarwewijk, Oud Charlois, Zuidplein en Carnisse waren elk twee bestuursleden vertegenwoordigd.

Pendrecht heeft geen bewonersorganisatie maar wel een beheerstichting in Vitaal Pendrecht en die was rijk vertegenwoordigd in Ida Maes, Clasien Kramer, Bien Hofman, Harry Kock, Johan Bos en Rieks Westrik.

De keuken van Tante Sjaar was uitstekend en Theo Coskun sprak de tafelgenoten kort toe. Die middag was er een bijeenkomst op de deelgemeente geweest over de nieuwe toekomst van het deelgemeentebestel, de toekomst van de medewerkers en hoe de politiek vertegenwoordiging er uit zal gaan zien. Daar deed de portefeuillehouder verder geen mededelingen over. Wel kondigde hij aan dat dit voor het laatst in deze vorm zou zijn. Wat er zou komen wist hijzelf ook nog niet. Hij riep op om contact te blijven houden met Marjolein Jongh die vanuit het ambtelijk apparaat verantwoordelijk zal blijven voor de bewonersparticipatie.

Op de foto’s de toespraak van Theo Coskun en daaronder het hoofd van de tafel met Johan Bos, penningmeester van Vitaal Pendrecht, Hikmet Gür, voorzitter/secretaris van de OvdBTarwewijk en Raoul Hupsel, penningmeester van diezelfde organisatie.