Bezoek vanuit Pendrecht aan rollatorwerkplaats Spijkenisse

In een busje van de goedkoopste en beste verhuurder van personenvervoer in Charlois ging een groepje mensen uit Pendrecht richting Spijkenisse. Daar werd de rollatorwerkplaats bezocht en van alle kanten bekeken. De rollatorwerkplaats van de SWO diende als voorbeeld voor het RotterdamIdee dat Bien Hofman indiende en waar een premie voor kwam. De Nieuwe Unie adopteerde het idee en binnenkort gaat de Rollator Werkplaats Pendrecht open.

Op het eerste fotootje hiernaast laat Ed Seibert van de rollatorwerkplaats Pendrecht zien wat het belangrijkste stuk gereedschap is. Precies een schroevendraaier.
Ab Sierat legt op het fotootje ernaast het Pendrechtse gezelschap haarfijn uit wat er nodig is en wat er zo belangrijk is aan een VEILIGE rollator. Dat is waar zij voor staan. Hun motto is “Rol veiliger met de Rollatorwerkplaats van de SWO”.
Er is een werkplaats, maar in Spijkenisse hebben ze ook nog een bergruimte met allerlei afgekeurde rollators en andere zaken erin. “Van die afgekeurde dingen halen we de bruikbare onderdelen af en die slaan we op. Kunnen we gebruiken bij de reparaties!”, aldus Ab Sierat. De frames, die vaak zo beschadigd zijn dat ze onveilig worden gaan naar het oud ijzer.
Kees Prins is al op hoge leeftijd en moet op zijn gezondheid letten. Maar hij weet precies hoe hij het boutje van de vergrendeling los moet krijgen. Samen met Wim neemt hij het boutje in de tang. Helaas het boutje breekt af. Geen nood Wim van Cortenberge heeft een boormachine en zal het boutje later uitboren en nieuw draad tappen. De ‘jongens’ van de Rollatorwerkplaats Spijkenisse staan hun mannetje. En gaven hun kennis door aan de Pendrechtse ploeg. Afspraken werden gemaakt om elkaar steeds op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.

Na een uurtje les en rondkijken ging het gezelschap weer terug naar Pendrecht. De stemming zat er goed in, want ’s avonds had Andries Haak de folder van de Pendrechtse club al klaar. Nu nog het beeldmerk van Vitaal Pendrecht erop en de materialen kunnen aangeschaft worden. De werkplaats kan beginnen en als alles goed gaat, wordt ie vrijdag 19 december geopend.

Voor meer informatie over de Spijkenisser club: www.swospijkenisse.nl

Onder diensten lezen we daar:

Loopt de rollator aan, zijn de remblokjes versleten, is de is de hoogte van de rollator niet goed, voor onderhoud en kleine reparaties aan de rollator kunt u terecht bij de SWO. Op maandagochtend zijn een aantal vrijwilligers aanwezig die de noodzakelijke werkzaamheden verrichten. Opgave via het Spil.

Deze activiteit is mogelijk gemaakt door giften van de RABO bank, de Shell en de firma Beenhakker.

Aanspreekpunt: Mw. Francis Hoonhout.

Straks kan dat ook via deze site en bellen met 010 480 93 46.