Biljarten in Restaurant Zuiderkroon

Stuk voor stuk komen ze binnen en hebben nagenoeg allemaal zo’n foedraal met een queu die je uit elkaar kunt nemen. Het is niet zomaar een biljartje leggen. Nee, het gaat er serieus aan toe.

Hun namen: Koos, Frans, Cees, Dorus, Aad, Douwe, Bart, Aad en Jo. De vereniging telt meer leden trouwens zo rond de 16 leden.

Er zal er in 2011 eentje minder komen, want Bart komt om te vertellen dat ie ermee stopt. Niet omdat ie iets tegen de club heeft of omdat hij iemand niet ziet zitten. Maar Bart wil meer individueel gaan biljarten en op momenten dat het hem zelf uitkomt. Hij heeft een kennis die hij ook op andere plekken aan het biljart wil ontmoeten.

Hij kwam dat officieel meedelen, want via via vindt hij niet fair tegenover zijn vrienden van de biljartclub.

Koos is de wedstrijdleider en houdt op allerlei formulieren de standen bij. Er is trouwens ook een bestuur van de club. En alles wordt netjes bijgehouden.

Aan de muur hangt een klok met de ballen. Neem je zonder de betalen een bal op, dan gaat onherroepelijk de bel.

Dorus heeft Ed Goverde, voorzitter van de deelgemeente Charlois, aan zijn jasje getrokken. Het laken is aan vernieuwing toe en misschien is er een potje bij de deelgemeente om een nieuw laken te financieren. Het biljart wordt ook door anderen gebruikt. Is geen eigendom van de Biljartclub Zuiderkroon.

Er gaat daarom wel eens wat mis.

De aanvraag bij Charlois in Actie wordt in de loop van de komende week klaar gemaakt.

Dagburgemeester, Mario Bosch, mag graag kijken naar het spel van de club en geniet onderwijl van een kopje cappuccino.

Hij legde de start van de nieuwe competitie vast op de onderste foto.

Aad Stavast geeft de afstoot en Dorus van Leeuwen kijkt toe.

Mannen succes met de komende competitie.