Brand in de Halsterenstraat

Heb je dit gezien? En via een link kon je een foto zien op twitter.

Op de foto is niet echt te zien wat er aan de hand is, maar wel zie je een brandweerman, dus de boodschap is helder.

Er bleek een keukenbrandje te zijn geweest. Triest genoeg, maar Sjannie de Mooij werd weer helemaal trots op haar buren. Via haar werd de brandweer gebeld en die waren er in een mum van tijd. De buren werden onderzocht op rookvergiftiging en alles en de bewoner waar de brand was werd van alle kanten geholpen.

‘Kan ik je nog ergens mee helpen?’, was een veel gehoorde vraag vanuit de hele straat. Karim woont op de hoek van de Halsterenstraat en de Tiengemetensingel en was er als één van de eersten bij. Later kwam ook Anneke van de singel haar hulp aanbieden.

We wonen dan toch een aardig eindje uit elkaar, maar we doen toch allerlei activiteiten samen, was haar relaas.

Inmiddels is ook de deur van de garage waarin alle spullen van de Opzoomergroep zijn opgeslagen weer terug. Hij werd niet zo lang geleden geramd oor een auto. Ook daarvan is de schade behoorlijk, maar daar komen vast weer bovenop aldus de bewonersgroep in de straat.