Burgemeester hoort graag het verhaal achter de veiligheidscijfers

Burgemeester Aboutaleb nodigt iedereen uit om mee te praten over de veiligheid in Rotterdam. Wat is het verhaal achter de cijfers?
Burgemeester Aboutaleb nodigt iedereen uit om mee te praten over de veiligheid in Rotterdam:

UITNODIGING ROTTERDAMMERS IN GESPREK

Veertien gesprekken over het veiligheidsgevoel van Rotterdammers
Is Rotterdam een fijne stad om te wonen? Neemt u ook ’s avonds gewoon de tram of metro naar huis? Heeft u goed contact met uw buren? Laat u uw kinderen op straat spelen? Voelt u zich veilig tijdens het bezoek aan evenementen in de stad?

Als burgemeester heb ik natuurlijk het liefst dat u al deze vragen met ‘Ja!’ beantwoordt. Maar helaas is dat antwoord niet voor alle bewoners vanzelfsprekend. Niet iedereen voelt zich veilig in Rotterdam en dat is jammer. Het is belangrijk dat Rotterdammers niet alleen veilig zijn, maar zich ook veilig voelen. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn om ’s avonds nog even de deur uit te gaan of onze prachtige evenementen te bezoeken.

De redenen dat mensen zich onveilig voelen, zijn heel erg verschillend. Daardoor is er ook niet één oplossing. Daarom willen we van Rotterdammers zélf horen wat maakt dat ze zich veilig of onveilig voelen en hoe dat komt. Zodat we ook beter weten wat we moeten doen om het gevoel van veiligheid te verbeteren. De input, ervaringen en observaties van bewoners en ondernemers zijn erg waardevol.

Iedere twee jaar vragen we Rotterdammers naar hun mening over de veiligheid in de stad aan de hand van een grootschalige veiligheidsenquête. De uitkomsten leveren veel belangrijke informatie op en worden verwerkt in het wijkprofiel. Om achter het verhaal achter de cijfers te komen gaan we dit jaar met bewoners in gesprek over veiligheid. We willen ook graag uw verhaal horen.

Ik zou het zeer op prijs stellen als u wilt deelnemen aan het gesprek over veiligheid bij u in de buurt!

Ing. A. Aboutaleb
Burgemeester van Rotterdam

Datum: donderdag 15 oktober
Locatie: Theater Zuidplein, Zuidplein 62
Tijd: 18.30-20.30 uur

Inloop vanaf 18.00 uur met koffie, thee en een lichte maaltijd

Voor vragen kunt u contact opnemen met LOKAAL via 010-4433 060 of info@lokaal.org.

Aanmelden is gewenst, dit kan via de website van LOKAAL.